Analiza dispunerii statiilor GNSS permanente din reteaua ROMPOS

După 8 ani mi-am făcut timp să mai scris și pe aici.

Dacă merge treaba așa cum îmi doresc eu, nu va mai fi nevoie de alți 8 pentru următorul articol.

Așadar: Am realizat o mică hărțulie cu distanțele de la unde ne-am putea afla noi cu receptoarele, până la cea mai apropiată stație permanentă ROMPOS. Pentru aceasta am folosit un grid de puncte cu distanța de 1000m între noduri, coordonatele stațiilor ROMPOS de pe app.rompos.ro, NeighborPairFinder în FME Desktop pentru a găsi cea mai apropiată stație și distanța până la aceasta, am convertit totul în .shp și am printat din QGIS niste poze de rezolutii diferite pentru utilizări diferite.

Annotation 2020-03-08 184659

15 kilometrii am considerat ok, 25 de kilometrii ca fiind acceptabil și pentru restul trecem pe pseudoVRS-ul oferit de ROMPOS.

Harta distantelor pana la cea mai apropiata statie ROMPOS

Pentru imagine la rezolutia nativa click aici.

 

3 gânduri despre „Analiza dispunerii statiilor GNSS permanente din reteaua ROMPOS

  1. Lipsesc niște elemente importante din această analiză:
    1) ROMPOS oferă un spectru larg de soluții de rețea MAX, iMAX, VRS, FKP. Toate aceste soluții oferă corecții într-un buffer de 100km de stația master, oferind precizii suficiente pentru majoritatea lucrărilor.
    2) Hărțile NOVA actualizate la fiecare oră oferă acoperirea și precizia pentru sistemul ROMPOS comparativ pentru soluții single-station și soluții de rețea https://rompos.ro/index.php/informatii-tehnice/harti-nova?fbclid=IwAR2-z5TUjVZ4P1qe8djAxS6-CsLTyjpW8qjbbtHEdGXaT3X5Oj56_X1Q84A
    3) Analiza dvs. nu ține cont de faptul că sistemul ROMPOS înglobează stații permanente GNSS din Ungaria, Ucraina, Republica Moldova și Bulgaria.

    • 1) Am citit și eu specificațiile. Așa este. Articolul nu dorește să fie vreun ghid. Matematica din spatele tehnologiei GNSS RTK arată că optim este să te limitezi la vectori de 15km iar pentru acest lucru au fost creați algoritmii de interpolare a unor stații virtuale. De la trecerea ROMPOS pe noua platformă, conectarea prin portul 2101 la VRS rezultă în primirea corecțiilor ori de la o stație fizică ori de la o stație virtuală, interpolată pe un grid foarte rar (densitate suspectata 20km).
      2) Hărtile NOVA arată influența Ionosferică si Troposferică asupra vectorului determinat. Prima componentă a erorii rămâne lungimea vectorului (…mă rog… sateliții vizibili, obstrucțiile, multipath… apoi lungimea. E complicat).
      3) Adevărat. Dacă publicați coordonatele stațiilor amintite voi reface harta.
      4) Vă rog publicați și înălțimea antenei în secțiunea RINEX. Nu este 0 la toate și uneori fișierele RINEX descărcate nu au valoarea reală în header.
      5) Coordonatele geocentrice vechi pentru stația VAD2 sunt identice cu cele ale stației COST. Rectificați, vă rog, până nu folosește vreun student datele și îl pică domnul Rus.

Dă-te cu părerea